روغن شل اصل را از ما بخواهید !

  • روغن شل اصل Shell Corena S3R  را از کجا بخرم؟ آیا Mobil SHC اصل هنوز وارد می شود؟ تفاوت قمیت روغن اماراتی Chevron نسبت به آمریکایی آن چند دلار است؟ یک شرکت بازرگانی پیدا کردم که روغن Total  اصل را همچنان وارد می کند و قیمتش هم خیلی خوبه، می شناسیش؟ قطعا این جملات و سوالات را تا به حال زیاد شنیدید! در این مقاله که ادامه ” روغن اصل و تقلبی رو چگونه تشخیص دهیم ؟!” است مساله روغن های وارداتی را از زاویه جدیدی به جز مسائل فنی بررسی می کنیم. به این صورت که با یک نمونه مثالی پیش می رویم و قواعد کلی را بررسی می کنیم تا خودتان بتوانید برای هر محصول دیگری هم راستی آزمایی کنید.

قیمت این محصول در کشورهای دیگر چقدر است؟

قبل از هر چیز قیمت محصول Shell Corena S3R را اینجا ببینید. البته می توانید قیمت روغن شل اصل و دیگر برندها را در فضای گسترده اینترنت  بیابید؛ به عنوان مثال کافیست عبارت shell corena s3r 68 price را در گوگل جستجو کنید. امروز یعنی 29 شهریور ماه 1399 قیمت 20 لیتر ازاین روغن 91 پوند انگلستان، معادل  حدودا 3 میلیون تومان است.  تحویل این کالا در اروپا است و با احتساب هزینه های حمل، ترخیص کالا، گمرک، حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده و نهایتاً سود وارد کننده این کالا حدودا 100  درصد بیش از قیمتی که می بیند در بازار ایران عرضه می شود.

این محصول جزو کالاهای اساسی نیست و طبعا ارز دولتی هم به آن تعلق نمی گیرد.هر جا که باشید قیمت دلار را در دو برابر قیمت عرضه شده در اروپا ضرب کنید تا ببینید چقدر برای محصول مد نظرتان هزینه کنید. ممکن است بپرسید قیمت های موجود در اینترنت بالا است و وارد کننده ارزان تر از این ها خرید می کند که البته از قضا درست هم هست. اما قرار نیست این سود بین مصرف کننده نهایی تقسیم شود.

نمایندگی روغن های خارجی در ایران

تقریبا می توان گفت هیچ شرکت خارجی معتبر در ایران نماینده مستقیم ندارد و به علت تحریم های سال های اخیر کشورهای همسایه هم به راحتی کالای اصل را به تجار ایرانی نمی فروشند و باید راه کارهای بسیار پیچیده و هزینه بر،  به کار گرفته تا تحریم ها دور زده شود.( می توانید به طور مثال نمایندگی های شرکت Shell را در خاورمیانه “اینجا “ببینید) این در حالی است که حتی شرکت هایی نظیر Total که قبلا در ایران نمایندگی داشتند،  از ایران رفته اند و مدیران تاکید می کنند که دیگر محصول اصلی با نام Total  در کار نیست. ( بد نیست این خبر را هم بخوانید )

شرکت های خارجی

دلایل فنی را بگذاریم تا در مقاله ای دیگر در مورد آن مفصل صحبت کنیم. اما همین موارد را مروری بکنید و ببینید چقدر امکان دارد یک محصول آمریکایی (در زمان تحریم هایی که حتی ورود دارو مشکل است) به راحتی وارد ایران شود و سپس با قیمتی بعضا کمتر از محصول مشابه تولید داخل عرضه شود! البته این به این معنا نیست که قیمت بسیار بالا هم نشانه اصل بودن کالا باشد.

وظیفه ماست که آگاهی خودمان را بالا ببریم تا کسی از امکانات و تجهیزات و سرمایه ما سوء استفاده نکند .

4.3 4 آراء
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
, ,

نوشته های مرتبط

guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
محمد

آیا الان میتوانیم شل اصل را در بازار تهیه کنیم؟

فهرست
2
0
دیدگاه شما برای ما مهم است. لطفا نظر خود را برای ما بنویسیدx
()
x